KNJIŽNIČNO-INFORMACIJSKA PISMENOST U PŠ ŠEMNICA DONJA
Autor: Suzana Pracaić, 20. 10. 2013.
U Područnoj školi Šemnica Donja u petak, 18. listopada održana je nastava s učenicima 6., 7. i 8. razreda u svrhu razvijanja knjižnično-informacijske pismenosti na kojoj su učenici razvijali samostalnost u uporabi različitih izvora informacija i znanja što je preduvjet za cjeloživotno učenje, pretražujući tiskane i online rječnike, enciklopedije, pravopis te kataloge…
Nastavni dan i nastavne teme:
- sat: 6.r.: Online izvori znanja i CARNetov projekt „E-lektire“
- sat: 7.r.: Nacionalni kviz za poticanje čitanja „Pročitaj tri dnevnika i pobijedi!“
- sat: 7.r: Referentna zbirka na različitim medijima (rječnici, enciklopedije, pravopis - tiskani i online)
- sat: 8.r: „U potrazi za knjigom“ (vrste knjižnica i pretraživanje e-kataloga knjižnica NSK i OŠ „Lj. Gaj“ Krapina)
Nastava je održana u informatičkoj učionici zbog rada na računalima.
Obrazovne zadaće (znanja, sposobnosti, vještine):
- razviti ljubav i interes za čitanje, poticati učenike na slušanje, govorenje i čitanje, razvijanje čitalačke pismenosti
- informacijska pismenost - razviti samostalnost u uporabi različitih izvora informacija i znanja što je preduvjet za cjeloživotno učenje, znati pronaći, izabrati i primijeniti informaciju, znati razlikovati književno-umjetnička od znanstveno-popularnih djela;
- pronaći nekoliko mrežnih stranica o temama iz hrvatskog jezika i književnosti ; upoznati učenike s CARNetovim projektom „e-Lektira“,
- upoznati referentnu zbirku i načine njezine uporabe u svrhu proširivanja znanja - znati prepoznati referentnu zbirku na različitim medijima (knjiga, CD-rom, on-line),
- znati citirati, pronaći citat i uporabiti ga; usvojiti citiranje literature pri izradi referata ili zadaća istraživačkog tipa; razumjeti važnost i svrhu pravilnog citiranja literature u tijeku pisanja samostalnog rada; usvojiti pojam autorstva
- samostalno ili uz pomoć knjižničara pronaći podatke o određenom knjižnome naslovu kataloškim i računalnim pretraživanjem, upoznati autorski i naslovni katalog te kataložni opis (osnovne elemente koji opisuju knjigu); pretraživati fondove knjižnica putem e-kataloga; naučiti pronaći knjigu uz pomoć on-line kataloga
KNJIŽNIČNO-INFORMACIJSKA PISMENOST U PŠ ŠEMNICA DONJA
Autor: Suzana Pracaić, 20. 10. 2013.
U Područnoj školi Šemnica Donja u petak, 18. listopada održana je nastava s učenicima 6., 7. i 8. razreda u svrhu razvijanja knjižnično-informacijske pismenosti na kojoj su učenici razvijali samostalnost u uporabi različitih izvora informacija i znanja što je preduvjet za cjeloživotno učenje, pretražujući tiskane i online rječnike, enciklopedije, pravopis te kataloge…
Nastavni dan i nastavne teme:
- sat: 6.r.: Online izvori znanja i CARNetov projekt „E-lektire“
- sat: 7.r.: Nacionalni kviz za poticanje čitanja „Pročitaj tri dnevnika i pobijedi!“
- sat: 7.r: Referentna zbirka na različitim medijima (rječnici, enciklopedije, pravopis - tiskani i online)
- sat: 8.r: „U potrazi za knjigom“ (vrste knjižnica i pretraživanje e-kataloga knjižnica NSK i OŠ „Lj. Gaj“ Krapina)
Nastava je održana u informatičkoj učionici zbog rada na računalima.
Obrazovne zadaće (znanja, sposobnosti, vještine):
- razviti ljubav i interes za čitanje, poticati učenike na slušanje, govorenje i čitanje, razvijanje čitalačke pismenosti
- informacijska pismenost - razviti samostalnost u uporabi različitih izvora informacija i znanja što je preduvjet za cjeloživotno učenje, znati pronaći, izabrati i primijeniti informaciju, znati razlikovati književno-umjetnička od znanstveno-popularnih djela;
- pronaći nekoliko mrežnih stranica o temama iz hrvatskog jezika i književnosti ; upoznati učenike s CARNetovim projektom „e-Lektira“,
- upoznati referentnu zbirku i načine njezine uporabe u svrhu proširivanja znanja - znati prepoznati referentnu zbirku na različitim medijima (knjiga, CD-rom, on-line),
- znati citirati, pronaći citat i uporabiti ga; usvojiti citiranje literature pri izradi referata ili zadaća istraživačkog tipa; razumjeti važnost i svrhu pravilnog citiranja literature u tijeku pisanja samostalnog rada; usvojiti pojam autorstva
- samostalno ili uz pomoć knjižničara pronaći podatke o određenom knjižnome naslovu kataloškim i računalnim pretraživanjem, upoznati autorski i naslovni katalog te kataložni opis (osnovne elemente koji opisuju knjigu); pretraživati fondove knjižnica putem e-kataloga; naučiti pronaći knjigu uz pomoć on-line kataloga
Carnet priručnik za korištenje aplikacije Teams - učenici
Dodatne upute za učenike i učitelje-rad u virtualnim učionicama
Upute-slanje/primanje mailova i Office 365
Gaj, Gaj - Navek si naj - himna spot
Naša baština - Osnovna škola Ljudevit Gaj Krapina
Tragom Ljudevita Gaja, velikana zagorskog kraja
Dnevni tisak |
Važne stranice |
KRAPINA |