MEĐUNARODNI DAN BIJELOG ŠTAPA (15.10.)
Autor: Suzana Pracaić, 17. 10. 2022.
U ponedjeljak, 17. listopada 2022. u našoj školi obilježen je Međunarodni dan bijelog štapa. Dan bijelog štapa obilježava se s ciljem podizanja svijesti građana o specifičnim potrebama slijepih i slabovidnih osoba, ali i obavezama zajednice prema njima. Radionicu su osmislile i realizirale defektologinja Aleksandra Podsečki i knjižničarka Suzana Pracaić s učenicima 8.a razreda i njihovom razrednicom Tanjom Dunaj. Radionica je dio projekta „Neka se i naš glas čuje!“ kojim dajemo svoj doprinos Europskoj godini mladih. Cilj je bio razvijanje tolerancije i empatije te razumijevanje, prihvaćanje i uvažavanje različitosti (temeljna ljudska prava, prava osoba s posebnim potrebama). Učenici su reagirali vrlo pozitivno. Pod Više može vidjeti kako nam je bilo... Mediji: Sjever.hr
Radionicu smo započeli ledolomcem - igrom 'Slijepog miša'. Učenici su povezanih očiju dodirom trebali prepoznati svog prijatelja.
Zatim su upoznati s ciljem radionice i informacijama važnim za razumijevanje te sudjelovali u razgovoru i diskusiji (tko su osobe s oštećenjem vida, poznaje li netko takvu osobu, koje su njihove svakodnevne poteškoće; kako se školuju; mogu li doprinositi društvu, imaju li prava na aktivno sudjelovanje u kulturnom i javnom životu...)
Upoznati su i s izvorima znanja i informacija za osobe s oštećenjem vida (slikovnica i knjige na brajici, taktilne slikovnice, audio ili zvučne knjige na portalu eLektire, računalni programi…. ). Osviješteni su i svijetom oko nas, koju pomoć imaju slijepi da bi mogli što više samostalno funkcionirati i živjeti (brajica na lijekovima, zvučni signali na semaforu, na ulazu u tramvaj, vlak, pas vodič, posebni telefoni...)
Zatim je slijedila aktivnost Igrajmo se osjetilima - učenici su u senzornoj kutiji trebali prepoznati predmet samo opipom ili prema zvuku uloviti loptu.
Sljedeća aktivnost bila je Krećemo se po školi zavezanih očiju u paru uz voditeljicu. Objašnjeno im je da 'slijepa osoba' treba držati svog vodiča (ne obratno), da vodič treba ići jedan korak ispred i govoriti o preprekama na putu, da štap pomaže u detektiranju prostora kao produžena ruka.... Činilo se kao da im je to bila najteža aktivnosti.
U zadnjoj aktivnosti učenici su na listiću trebali pisati svoje ime brajicom.
Na kraju sata učenici su pomoću aplikacije Mentimeter ocijenili radionicu i izrazili što im se najviše svidjelo.
"Sviđa mi se što smo imali ovu radionicu i što smo pričali o ovoj temi, jer smatram da je ovo tema o kojoj se treba više pričati i da treba osvijestiti više ljudi. Najviše mi se svidjelo kad smo pogađali predmete u kutiji."
Ni razrednica Tanja nije bila 'pošteđena'. I ona je također trebala prepoznati predmete u senzornoj kutiji.
Ishodi su ostvareni - učenici su:
- identificirali načine funkcioniranja visokoslabovidnih i slijepih osoba u društvu,
- analizirali kvalitetu života sa sljepoćom
- razmijenili vlastita iskustva, emocije i reakcije u određenim situacijama tijekom primjene različitih oblika i tehnika rada.
Smatramo da smo radionicom potaknule proces osvještavanja potreba osoba sa oštećenjima vida, njihovih prava te sposobnost razumijevanja situacije uživljavanjem u tuđi položaj, čime smo doprinijele i osobnom i socijalnom razvoju uključenih učenika.
Tekst napisale defektologinja i knjižničarka.
Carnet priručnik za korištenje aplikacije Teams - učenici
Dodatne upute za učenike i učitelje-rad u virtualnim učionicama
Upute-slanje/primanje mailova i Office 365
Gaj, Gaj - Navek si naj - himna spot
Naša baština - Osnovna škola Ljudevit Gaj Krapina
Tragom Ljudevita Gaja, velikana zagorskog kraja
Dnevni tisak |
Važne stranice |
KRAPINA |