2008-10-28 00:00:00

Književni susret sa Sanjom Pilić

 U utorak, 28.10.2008.  održan je književni susret učenika 3. i 4. razreda s dječjom književnicom Sanjom Pilić, dobitnicom brojnih nagrada... Time smo obilježili i Međunarodni dan školskih knjižnica s ovogodišnjom temom "Pismenost i učenje u tvojoj školskoj knjižnici"...

Četvrtog ponedjeljka mjeseca listopada proteklih 9 godina obilježavao se Međunarodni dan školskih knjižnica. Ove godine, povodom 10-te obljetnice isticanja posebnog značaja i uloge školske knjižnice u obrazovanju učenika, predložena je i usvojena promjena od strane Međunarodnog udruženja školskih knjižnica (IASL = International Association of School  Librarianship) o obilježavanju Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica. Odlučeno je da to bude mjesec listopad, čime se daje sloboda knjižničarima da sami odaberu dan u mjesecu listopadu kada će, ovisno o specifičnim aktivnostima, događanjima i programu, proslaviti i uzveličati taj dan.

Svake godine taj dan ima određenu temu. Ovogodišnja tema Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica je «Pismenost i učenje u tvojoj školskoj knjižnici».   

 Stoga ćemo taj Mjesec obilježavati kroz cijelu školsku godinu, kao i prošle godine,  kroz program knjižnično-informacijske pismenosti (KIP-a), na satovima hrvatskog jezika, biologije, engleskog jezika… i dr.

«Pismenost»  tj. razvijanje vještina čitanja i pisanja (također zadaća knjižnica) posebno smo oplemenili  susretom s dječjom književnicom Sanjom Pilić, dobitnicom brojnih nagrada («Grigor Vitez», «Ivana Brlić-Mažuranić», «Mato Lovrak»…), a također napominjemo da joj je ove godine u Kopenhagenu, u Andersenovoj Danskoj, Međunarodno vijeće za dječju knjigu (IBBY) dodijelilo nagradu Časna lista IBBY-ja za knjigu „Jesam li se zaljubila?“.

«Učenje» se podudara sa osnovnim ciljevima i zadaćama HNOS-a, gdje školske knjižnice postaju važna karika u suvremenom odgojno-obrazovnom procesu. Tako nova zadaća školske knjižnice jest uvođenje učenika u svijet informacija poučavajući ih samostalnoj uporabi različitih izvora informacija i znanja tj. stvaranje informacijski pismenog čovjeka koji je naučio kako učiti.

 

Ovaj susret sigurno će ostati lijepa uspomena mnogima, a nadamo se i našoj gošći koja je nakon susreta posjetila između ostalog i muzej "Hušnjakovo" te upoznala krapinskog pračovjeka...

 

Evo dio iz konferanse, a radi se o njezinim književnim djelima (velika slova): 

M: "VIDIŠ DA SE MORAM ZABAVLJATI! "

Ž: "AH, LUDNICA! " A to ti je "FAKTOR USPJEHA"?

M: Ma kakav faktor uspjeha – jednostavno volim "ZAFRKANCIJE, ZEZANCIJE, SMIJANCIJE I LUDANCIJE".

Ž: "HOĆU I JA!" "ZNALA SAM DA MORAM IZABRATI DRUGAČIJI ŽIVOT."

M: Nego, kako je kod kuće? Mama te još uvijek gnjavi?

Ž: Znaš da "O MAMAMA SVE NAJBOLJE" moramo govoriti.

M: Da, pa čak i kad nas muče da pokupimo "MRVICE IZ DNEVNOG BORAVKA". Inače započinje "TJESKOBA ŠUTNJE".

Ž: A ja tako često "NEMAM VREMENA" za pospremanje. Više volim biti u školi…

M: A kako je u školi? Ima li što novo?

Ž: Zašto? "ŠTO CURE GOVORE? ŠTO DEČKI GOVORE? "

M: Ponašaš se kao "ZNATIŽELJNA KOKA".

Ž: A ti kao "ZALJUBLJENI MEDO". Sasvim si drugačiji…

M: Pa što?! Mama veli " SASVIM SAM POPUBERTETIO"… Zašto? Zato jer se više volim zabavljati, igrati, izlaziti van… ? "ZAR BAŠ MORAM U ŠKOLU?"

Ž: Malo je čudno da ja volim ići u školu. "ŠTO MI SE TO DOGAĐA? " Da to nije zbog…?! "JESAM LI SE ZALJUBILA?" "E, BAŠ MI NIJE ŽAO! "

 


Osnovna škola "Ljudevit Gaj" Krapina