2023-05-24 15:00:00 ZAVRŠNICA PROJEKTA "DOGODOVŠTINE JEDNE STONOGE" U Godišnjem planu i programu rada škole za škol. god. 2022/23., a i u Kurikulumu, planiran je projekt poticanja čitanja i pisanja "Dogodovštine jedne stonoge". Projekt su osmislili stručni suradnici: pedagog Marko Koprivnjak, defektologinja Aleksandra Podsečki i knjižničarka Suzana Pracaić u suradnji s učiteljicama Vesnom Presečki, Gordanom Nežmahen, Brankom Leljak, Marijom Arbanas Kralj i Šteficom Tepuš. U projektu su sudjelovali učenici 4.a, 4.b, 4.c, 4.L i 4.Š. Projekt je trajao od siječnja do svibnja. Rezultat projekta su digitalne fotoknjige te pisani dnevnici stonoge Jože (4.a), Crvencipelice (4.b), Bere (4.c), Đurđe (4.L) i Tonča (4.Š) Digitalne fotoknjige:
To je završna aktivnost eTwinning projekta "Uz čitanje riječi rastu 3", autorica Ljiljane Marinjak, Marije Bulut Lukačević i Snežane Stević koje već treću godinu provode projekt na međunarodnoj razini. I naša škola se pridružila ove godine tom projektu u cilju razvijanja čitalačke pismenosti, kulture čitanja i ljubavi prema knjizi i čitanju. Mediji: Sjever.hr ; Školski portal ; Portal za škole Više o projektu pod Više... Projekt "Uz čitanje riječi rastu 3" je sadržavao aktivnosti kojima se nastojalo približiti djeci čitanje knjiga te time izgrađivati kulturu čitanja, razvijati čitalačku vještinu učenika i njihovo kritičko mišljenje. Sudjelovanje smo najavili: http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=2273&mshow=290#mod_news Čitanje je temelj svega oko nas. Razvoj čitalačke pismenosti je osnov rada knjižničara. Kroz naviku čitanja i promišljanja različitih vrsta književnih djela želi se utjecati na cjeloživotno obrazovanje učenika, poticati radost čitanja, uvoditi u čitanje, razvijati vještinu čitanja, učiti kako se odnositi prema knjizi, pobuditi interes učenika za samostalno posuđivanje i čitanje knjiga i time utjecati na izgrađivanje svestrane stvaralačke osobe razvijenih sposobnosti čitanja, izražavanja, doživljavanja i vrednovanja književnih djela te razvijati kulturu provođenja slobodnog vremena. Sve aktivnosti i sadržaji projekta ostvareni su u korelaciji i integraciji s različitim predmetima (hrvatski jezik, priroda i društvo, likovna kultura, povijest, geografija...) u suradnji s učiteljima i stručnim suradnicima na nastavi ili u sklopu projekata. Bez timskog, suradničkog rada, ne bi bilo takvog bogatstva. O projektu "Dogovštine jedne stonoge" Na početku projekta, održani su sati motivacije u svakom razrednom odjelu. Učenicima je prikazana prezentacija kako bi se upoznali s projektom i što se od njih očekuje. Prezentaciju možete pročitati na POVEZNICI. Izdvajamo: Po uzoru na neke projekte poticanja čitanja, da bi potaknuli motivaciju za čitanje i približili knjigu učenicima, osmislili smo sadržaj ruksaka koji je svaki dan putovao u drugi dom. Stonoga je ručni rad stručnih suradnika: pedagoga, defektologinje i knjižničarke. Izrađeno je 5 stonoga, za svaki razred jedna. Ruksak je sadržavao stonogu, zbirku pjesama Ljubav za početnike, bilježnicu-dnevnik, popis učenika s tablicom. Učenici su imali zadatak odabrati i pročitati pjesmicu iz knjige "Ljubav za početnike" Zvonimira Baloga, budući da su pjesme Zvonimira Baloga obvezna lektira za 4. razred. Pjesmicu su trebali čitati naglas stonozi i svojim ukućanima. Nakon proživljenog dana, stonoga (učenik) je pisao rukom dnevnik o provedenom vremenu. Također su se i fotografirali sa stonogom. Zapis se drugi dan čitao naglas pred cijelim razredom. Ruksak se predao sljedećem učeniku. I tako svi redom. Nekoliko fotografija po razredima, a sve ostale fotografije pogledajte u digitalnim fotoalbumima: U projekt su bili uključeni svi učenici 4. razreda - 5 razredna odjela, nastalo je 5 različitih dnevnika pisanih krasopisom. (dio dnevnika stonoge Bere, stranica dnevnika) Na kraju projekta slijedila je evaluacija u Google-formsu. Zahvaljujemo učiteljicama informatike Mariji Poslon i Ivani Bračević na pomoći i sudjelovanju u završnici projekta. Odgovori: Ocjenom odličan projekt je ocijenilo 65 učenika (85,5%), ocjenom vrlo dobar 10 učenika (13,2%), a 1 učenik je projekt ocijenio ocjenom nedovoljan (1,3%). Velikoj većini učenika (71,1%), projekt je pomogao da čitaju bolje i lakše. Sve odgovore na evaluacijski upitnik možete pročitati u dokumentu: EVALUACIJA. Ono što je posebno u projetkima, što nakon završenog projekta, učenici imaju ideju i želju za radom u novim projektima. Pročitajte njihove prijedloge: Ideje o novom projektu. Na nama je da im pomognemo u realizaciji :) Tekst napisala, fotografije odabrala i evaluaciju obradila knjižničarka Suzana |
Osnovna škola "Ljudevit Gaj" Krapina |