2022-02-02 15:00:00 'RAZREDNA NASTAVA' OBILJEŽILA 2.2. SVJETSKI DAN ČITANJA NAGLAS Čitanje naglas razvija vještinu slušanja, obogaćuje rječnik, razvija razumijevanje za društvene probleme i čimbenik je budućeg uspješnog razvoja djeteta. Čitajmo djeci naglas gdje god i kad god stignemo čime podržavamo i nacionalnu kampanju “Čitaj mi!” (ČITANJE NAGLAS). Svjetski dan čitanja naglas obilježava se od 2010. godine, 2. veljače, a nastao je na inicijativu Svjetske organizacije LitWorld. Taj dan trebao bi pokazati svijetu kako pravo na čitanje i pisanje pripada svima. Djeca i odrasli širom svijeta, slaveći moć riječi kreiraju društvo koje će omogućiti svakom, baš svakom djetetu pravo na obrazovanje te pristup knjigama i tehnologiji. Učiteljice razredne nastave obilježile su Svjetski dan čitanja naglas sa svojim učenicima. No, njima to nije samo jedan dan u godini, nego je čitanje naglas sastavni dio svakodnevnog rada s djecom. PORTAL SJEVER.HR
Cilj je poticati roditelje i druge odrasle da s čitanjem naglas djetetu započnu već od njegova rođenja kako bi čitanje postalo dijelom svakodnevnog ugodnog druženja roditelja i djece, te kako bi se stvorila posebna emocionalna veza između djeteta i odrasle osobe koja mu čita. (preuzeto s https://bnm-portal.com/svjetski-dan-citanja-naglas-2-veljace-2022/) KAKO JE TO BILO U NAŠOJ ŠKOLI?!3.C Učenici 3.c razreda su sudjelovali u radionici 'Ptica duše' koju je osmislila knjižničarka Suzana, a tijekom koje su slušali, čitali te se literarno i likovno izražavali. Djeci je pročitana poetična priča Michaela Snunita Ptica duše, slikovnica koja je sastavni dio fonda knjižnice. Može se pročitati i na: Michal Snunit: PTICA DUŠE https://www.dugoselo.dvds.hr/kutak-za-djecu/price-pjesme-zagonetke/proljetne/332-ptica-duseNakon poslušane priče, razgovora o djelu, svi učenici su čitali naglas.
Nakon čitanja naglas, marljivo su prionuli na literarno i likovno stvaranje. Pisali su akronime te crtali vlastite ptice duše, a kakvi su radovi, objavit ćemo naknadno.
1.A Iako još nisu naučili sva slova, prvašići s učiteljicom Vesnom Požgaj prionuli su na posao čitanja naglas: 1.B U 1.b razredu uz učiteljicu Mariju Klasić, čitala se lektira Pale sam na svijetu (Jens Sigsaard):
1.L U čitanje naglas uključili su se i hrabri prvašići iz područne škole Lepajci s njihovom učiteljicom Katarinom Barlović: 2.B Učenici 2.b učili su pisati pisano slovo Đ, ali uz čitanje priče 'Snježni kristalići' s učiteljicom Tatjanom Horvat:
3.A Kod učiteljice Vesne Presečki i učenika 3.a čitalo se '100 na sat':
4.A Učenici 4.a i učiteljica Dušanka Jakopović jedva su dočekali da se vrate u školu nakon nastave na daljinu. Njih čeka puno čitanja naglas: 4.B Četvrtaši su već pravi čitači, ali i recitatori. Učiteljica Anica Poslon vodi i izvannastavnu aktivnosti Recitatori, gdje se uistinu lijepo čita naglas:
4.Š U aktivnost čitanja naglas, uključila se i područna škola Donja Šemnica i učenici 4.š s učiteljicom Kornelijom Hršak:
Čitali su svi – od prvašića do četvrtaša, u matičnoj i područnim školama, svaki u svom razredu prema svom planu. Fotografiralo se, ali i snimalo video-zapise. Učiteljice su marljivo pratile, poput pravih izvjestitelja s aparatima, učenička postignuća. Video-zapisi će biti naknadno stavljeni... |
Osnovna škola "Ljudevit Gaj" Krapina |