2018-03-13 13:25:25 DAN BAJKE u Krapini - Baj(KAJ)mo i pri(ČA)jmo s ma(ŠTO)m Svečano najavljujemo DAN BAJKE koji će se održati u Krapini, u subotu 24. ožujka 2018.: - za djecu i učenike s početkom u 9 sati u Gradskoj knjižnici Krapina, - za odgajatelje, učitelje, knjižničare... s početkom u 10,30 sati u Srednjoj školi Krapina - za sve sudionike i građanstvo... s početkom u 17 sati u Gradskoj knjižnici Krapina. Cjeloviti program može se preuzeti OVDJE. Skup je najavljen na mrežnim stranicama organizatora: Hrvatskog knjižničarskog društva i Knjižničarskog društva Krapinsko-zagorske županije.
"...Radi se o cjelodnevnom događanju koje počinje pričanjem bajki i priča za djecu, nastavlja se stručnim skupom s predavanjima i radionicama, a završava pričanjem bajki i priča za sudionike skupa i građanstvo. Ovo je prvi Dan bajke, a nadamo se da ćemo se s bajkom družiti i narednih godina." INFORMACIJE O RADIONICAMA (za sudionike skupa): 14,00 – 17,00 sati Rad u radionicama: 1. Margareta Peršić: Tko se nije skrio… Igrati ćemo se igre dramske, za djecu i za odrasle. Poslije ćete ih kući i na posao ponijeti i u manjim i većim prostorima igrati, a igrače ćete sami birati. Neće vam trebati dodatna sredstva , ni vatrogasna oprema, ni stručna sprema, samo osmijeh na licima i udobna stara cipela. Jedino možda jedna obična kreda, jedna salveta i rola wc papira (a to ionako svaka osoba koja drži imalo do svojeg ugleda, u rukavima skriva). Na meni je da ove igre vama prenesem, a na vama da širite dalje to životno veselje, dok grickate kiselo zelje. Jer čovjek je zaista čovjek samo onda kada se slobodno igra ! (nepoznati autor). 2. Sanja Pribić - I pišem i rišem Radi se o likovnoj radionici izrade autorskih slikovnica. Polaznici na licu mjesta smišljaju kratku priču ili, ukoliko to nije moguće (nisu inspirirani), interpretiraju neku koja im je poznata još iz djetinjstva, a možda i neku drugu. Na dva presavinuta papira A3 formata nastaje mala knjižica. Jedan se papir oblikuje u korice knjižice, s prednjom stranom kao naslovnicim, a od drugog, unutrašnjeg, nastaju stranice knjige, s nekoliko rečenica teksta i ilustracijama. Arci se spoje/uvežu debljim koncem. 3. Željko Vrbanc - Priča o glazbi, glazba u priči U prvom, teorijskom, dijelu bilo bi ukratko govora o glazbi općenito, njenim glavnim značajkama i raznim mogućnostima primjene u praksi. Drugi dio bio bi praktični, gdje bih prikazao razna iskustva koje imam u korištenju glazbe u radu na odjelu za djecu - glazbena igraonica, pričanje priča, dramske predstave... Sudionici će kroz određene vježbe i igre, svirajući na ritmičkim instrumentima (štapići, šuškalice...) aktivno iskusiti mogućnosti veze priče i glazbe. 4. Nena i Marijan Lončar: Bajka o šeširu koji je imao čovjeka To znate - bajke su najljepše kuće na svijetu, ali ni u njima nije uvijek sve kako treba, barem ne u početku. Bajke ne trpe zlobu, bajke ne podnose oholost i jako, baš jako su osjetljive na nepravdu. A zlobe, oholosti i nepravde ima i previše na svijetu. I gluposti isto tako. Gluposti ima ponajviše. Zato nam svima trebaju bajke, da njima popravljamo svijet. To zapravo nije nimalo jednostavno. Ponekad prođe mnogo, mnogo godina da čak i u bajkama dođe sve na svoje mjesto. Tako je bilo i s našom bajkom, Bajkom o šeširu koji je imao čovjeka. O noj ćemo vam pripovijedati, s njom ćemo vas upoznati. Ali ne samo to! Oni odvažni među vama imat će priliku od najstarijeg i najčudesnijeg gradivnog materijala kojeg ljudska bića poznaju, izgraditi jedan novi bajkoviti svijet. Vjerujemo da znate o kakvom je materijalu riječ, ili makar slutite. Izazivamo vas da izađete iz poznatih okvira i puni znatiželje kročite tamo gdje se možda još niste usudili. Zagolicajte svoju imaginaciju, razapnite jedra kreativnosti, poigrajte se, onako kao što to samo djeca znaju i sami sebe iznenadite! Dobrodošli u našu i u svoju vlastitu maštu! 5. Ivana Bašić: Stablo snage - terapijska snaga priče Radionica se zasniva na usporedbi čovjekovog života sa stablom koje ima svoje korijenje, svoje deblo, grane i lišće, kao što ljudski život ima svoje uzemljenje, smjer razvoja i rasta i svoje plodove. Polaznici crtaju svoje stablo i upisuju sadržaj u njegove dijelove kroz stručno vođenu priču koja povezuje sve dijelove života u jedinstvenu cjelinu. Napomena: za radionice se sudionici prijavljuju kod registracije u Krapini
PREUZETO IZ BROŠURE: Bajka Oblikovana na razmeđi zbiljskoga i čarobnoga, ovostranoga i onostranoga, težine opstanka i lakoće svijeta želje, bajka ne izjednačuje, već na osebujan način miri suprotnosti. To ju je učinilo i privlačnom i otpornom za mnogobrojne teorije i pokušaje objašnjenja. Radnju joj obilježava linearno kretanje od kakva početnoga nedostatka preko niza zapreka do njegova otklanjanja, pri čemu likovi privlače na svoje osobine onoliko pozornosti koliko im dopusti funkcija što je u takvoj radnji obnose. Iz oštre podijeljenosti bajkovnoga prostora između dvorca i kolibe, dvorišta i šume, domaćeg ambijenta i daleke tuđine, nadaje se i antitetička ustrojenost skupa likova. U njemu se, pokraj mladih i starih, plemićkih i pučkih, pametnih i glupih, zlih i dobrih likova, ljepotica i čudovišta, pojavljuju vile i vještice, divovi i patuljci, čarobni predmeti, biljke i životinje, zmajevi i podzemna bića. /dio opisa pojma bajka preuzet iz: Hrvatska enciklopedija, Leksikografski zavod Miroslav Krleža, http://www.enciklopedija.hr/natuknica.aspx?id=5313 , pristup 1.3.2018./ Tumačenje boja Crna se, između ostaloga, povezuje s tamom, nemogućnošću pronalaženja izlaza, korjenitom promjenom, moći, elegancijiom, zlom, misterijem, strahom od nepoznatog, snagom, tugom, autoritetom, dakle, s pojmovima koji ponekad imaju sasvim suprotna značenja, a susrećemo ih bajkama. Upravo njena dualnost u psihološkom tumačenju zahvalna je za upotrebu u identitetu Dana bajki. Tirkizna boja označava ljubav, ljepotu, putovanja (stvarna ili zamišljena), vitalnost, emotivno i mentalno ispunjenje, pomaže ljudima da se zauzmu za sebe te štiti od negativnih utjecaja i potiče kreativnost. Stoga je zahvalna boja identiteta Dana bajki kao boja koja u psihološkom značenju ima drugačiju ulogu od crne u smislu pozitivnog razrješenja priče. Korištenje kombinacije ove dvije boje asocira na bitnu karakteristiku bajki u kojima se nadnaravno isprepliće sa zbiljskim, a postupni prijelaz iz crne u tirkiznu vizualno predočava linearni tok radnje većine bajki. |
Osnovna škola "Ljudevit Gaj" Krapina |