Svjetski dan mentalnog zdravlja
Autor: Vlatka Matejaš, 11. 10. 2024.
10. listopada svake se godine obilježava Svjetski dan mentalnog zdravlja. Ovaj značajan dan u našoj smo školi ove godine obilježili s učenicima osmih razreda i to u 8.b.i 8.r Donja Šemnica . Radionicu su za učenike pripremile i vodile stručne suradnice Ema Klemar i Aleksandra Podsečki . Mentalno zdravlje jednako je važno kao i fizičko, a riječima jedne učenice …“ mislim da je i važnije od fizičkog ..“ stavljamo naglasak upravo na važnost pozitivnih iskustava u životu, jer svi, pa tako i naša djeca, zaslužuju živjeti ispunjen i produktivan život, zaslužuju da njihovo odrastanje bude obilježeno i praćeno mentalnim zdravljem u najvećoj mogućoj mjeri. Mentalno zdravlje je stanje dobrobiti i temelj koji omogućuje djeci i mladima da ostvare vlastite potencijale, a važno je u svakoj fazi života. Osobito je važan naglasak na mentalno zdravlje potrebno staviti upravo u fazi adolescencije kada kod djece dolazi do značajnih psihičkih, tjelesnih i društvenih promjena obilježeno razvojem stavova i mišljenja o ljudima i okolini te traženjem sebe i svojega mjesta u svijetu koji se mijenja. Danas nije lako biti učenik- u preteškim torbama nose udžbenike, ali i puno drugih briga, neopipljivih, naizgled nevidljivih ( brige, strahove, posljedice vršnjačkog zlostavljanja ili nasilja u obitelji, pritiska vršnjaka, preopterećenost obvezama, bolesti roditelja , konfliktnih razvoda i drugo). Mnoga djeca i mladi šute o svojim problemima mentalnog zdravlja ,ne povjeravaju se drugima, ne traže pomoć. Cijena te tišine iznimno je velika - za njih, njihove obitelji i, ali i za cijelo društvo. Zato je važno da im svi osiguramo potrebnu podršku, a to možemo činiti na brojne načine. Poučiti ih tehnikama samopomoći, ali i traženja pomoći , kontinuirano naglašavati važnost brige za sebe ,ali i uzajamnog međudjelovanja jednih na druge, poticati pozitivnu školsku klimu, osobito onu koja potiče pripadnost i povezanost, poučavati ih dobrim socijalnim i emocionalnim vještinama, zrelim mehanizmima suočavanja, samoregulaciji samo su neki od njih. Potičimo stoga svi zajedno kod naše djece, sebe, drugih vjeru u dobro, snagu u miru, pronalazak ljepote u malim stvarima, smijeh, radost, zajedništvo jer, veselo srce pola je zdravlja. Pripremila: A. Podsečki
Svjetski dan mentalnog zdravlja
Autor: Vlatka Matejaš, 11. 10. 2024.
10. listopada svake se godine obilježava Svjetski dan mentalnog zdravlja. Ovaj značajan dan u našoj smo školi ove godine obilježili s učenicima osmih razreda i to u 8.b.i 8.r Donja Šemnica . Radionicu su za učenike pripremile i vodile stručne suradnice Ema Klemar i Aleksandra Podsečki . Mentalno zdravlje jednako je važno kao i fizičko, a riječima jedne učenice …“ mislim da je i važnije od fizičkog ..“ stavljamo naglasak upravo na važnost pozitivnih iskustava u životu, jer svi, pa tako i naša djeca, zaslužuju živjeti ispunjen i produktivan život, zaslužuju da njihovo odrastanje bude obilježeno i praćeno mentalnim zdravljem u najvećoj mogućoj mjeri. Mentalno zdravlje je stanje dobrobiti i temelj koji omogućuje djeci i mladima da ostvare vlastite potencijale, a važno je u svakoj fazi života. Osobito je važan naglasak na mentalno zdravlje potrebno staviti upravo u fazi adolescencije kada kod djece dolazi do značajnih psihičkih, tjelesnih i društvenih promjena obilježeno razvojem stavova i mišljenja o ljudima i okolini te traženjem sebe i svojega mjesta u svijetu koji se mijenja. Danas nije lako biti učenik- u preteškim torbama nose udžbenike, ali i puno drugih briga, neopipljivih, naizgled nevidljivih ( brige, strahove, posljedice vršnjačkog zlostavljanja ili nasilja u obitelji, pritiska vršnjaka, preopterećenost obvezama, bolesti roditelja , konfliktnih razvoda i drugo). Mnoga djeca i mladi šute o svojim problemima mentalnog zdravlja ,ne povjeravaju se drugima, ne traže pomoć. Cijena te tišine iznimno je velika - za njih, njihove obitelji i, ali i za cijelo društvo. Zato je važno da im svi osiguramo potrebnu podršku, a to možemo činiti na brojne načine. Poučiti ih tehnikama samopomoći, ali i traženja pomoći , kontinuirano naglašavati važnost brige za sebe ,ali i uzajamnog međudjelovanja jednih na druge, poticati pozitivnu školsku klimu, osobito onu koja potiče pripadnost i povezanost, poučavati ih dobrim socijalnim i emocionalnim vještinama, zrelim mehanizmima suočavanja, samoregulaciji samo su neki od njih. Potičimo stoga svi zajedno kod naše djece, sebe, drugih vjeru u dobro, snagu u miru, pronalazak ljepote u malim stvarima, smijeh, radost, zajedništvo jer, veselo srce pola je zdravlja. Pripremila: A. Podsečki
Carnet priručnik za korištenje aplikacije Teams - učenici
Dodatne upute za učenike i učitelje-rad u virtualnim učionicama
Upute-slanje/primanje mailova i Office 365
Gaj, Gaj - Navek si naj - himna spot
Naša baština - Osnovna škola Ljudevit Gaj Krapina
Tragom Ljudevita Gaja, velikana zagorskog kraja
Dnevni tisak |
Važne stranice |
KRAPINA |