ENCIKLOPEDIJE I UČENICI 3. RAZREDA
Autor: Suzana Pracaić, 4. 6. 2024.
Svake godine, učenici 3. razreda u sklopu programa Knjižnično-informacijskog i medijskog odgoja i obrazovanja (KIMOO) upoznaju enciklopedije i svrhu korištenja takvih izvora znanja i informacija. Ove godine, nastava je održana s učenicima 3.a i učiteljicom Vesnom Požgaj, 3.b i učiteljicom Marijom Klasić te posebno s učenicima područnih škola: 3.š i učiteljicom Brankom Leljak (posjet knjižničarke područnoj školi) te 3.L i učiteljicom Katarinom Barlović (terenska nastava u matičnu).
Nastavni blok-sat odrađen je s knjižničarkom kao integracija s predmetom Hrvatski jezik. Naglasak je na razvijanju vještina samostalnog istraživanja i pronalaženja informacija koristeći se dječjim enciklopedijama, što doprinosi cjelokupnom profesionalnom i osobnom razvoju učenika.
Ključni pojmovi:
- Dječja enciklopedija: Izvor informacija prilagođen dobi učenika, dizajniran da potiče znatiželju i istraživačke vještine.
- Sadržaj/kazalo: Alati za lakše snalaženje u enciklopediji, omogućujući brže i efikasnije pronalaženje informacija.
- Abecedni red: Osnovni princip organizacije informacija u enciklopediji.
Obrazovni ishod:
- OŠ HJ C.3.1.: Učenik pronalazi podatke koristeći se različitim izvorima primjerenima dobi učenika.
Obrazovne zadaće (znanja, sposobnosti, vještine):
- Pronalaženje informacija: Učenici uče kako pronaći traženu informaciju koristeći se sadržajem i kazalom dječje enciklopedije.
- Osposobljavanje za služenje referentnom zbirkom: Učenici se uvode u korištenje referentnih zbirki poput enciklopedija, rječnika, i leksikona.
- Raznovrsni izvori informacija: Upoznavanje učenika sa širokim spektrom informativnih izvora radi proširivanja znanja.
- Imenovanje osoba i dijelova knjige: Učenici uče o važnim osobama za nastanak knjige (autori, urednici) i dijelovima knjige (naslovna strana, sadržaj, kazalo).
Odgojno-socijalizirajuće zadaće:
- Razvijanje samostalnosti: Učenici razvijaju sposobnost samostalnog traženja i pronalaženja potrebnih podataka, što doprinosi njihovoj sigurnosti i samouvjerenosti u nastupu.
- Timski rad: Potiče se rad u grupi, što razvija vještine suradnje i komunikacije.
- Navike samoobrazovanja: Učenici stječu navike stalnog učenja i istraživanja, što ih priprema za cjeloživotno obrazovanje.
- Posjećivanje knjižnice i čitanje: Razvija se navika redovitog odlaska u knjižnicu i ljubavi prema čitanju.
- Čuvanje knjiga: Učenici uče o važnosti pravilnog rukovanja knjigama, njihovom čuvanju od oštećenja, te pravilnom posuđivanju i vraćanju.
- Vrijednost knjiga: Učenici prepoznaju odgojnu, kulturnu i materijalnu vrijednost knjiga.
- Kultura ponašanja: Uče se pravilnom ponašanju u ustanovama kao što su knjižnice, što uključuje poštivanje pravila i normi tih institucija.
U konačnici, ovi zadaci i ciljevi imaju za cilj holistički razvoj učenika, poticanje njihovog intelektualnog rasta te pripremu za buduće obrazovanje i životne izazove.
Za realizaciju korišten je DOS pomoću kojeg su učenici saznali nove informacije, novo gradivo: https://view.genially.com/6642268f4788a400142834f3/horizontal-infographic-timeline-kimoo-3r-2024-karta-znanja-o-enciklopedijama koji je stavljen i u virtualne učionice kako bi učenici samostalno mogli pristupiti sadržaju.
Kao ponavljanje odigran je kviz pomoću aplikacije Kahoot!. Korišteni su tableti iz knjižnice. Učenici su se prvi puta susreli s tom aplikacijom. Kahoot! je jednostavan i intuitivan web alat namijenjen izradi i igranju kvizova. Ovaj interaktivni alat koristi elemente učenja kroz igru. Reakcije su bile pozitivne, jer osim što utvrđujemo gradivo, potičemo i natjecateljski duh te tako povećavamo motivaciju, razvijamo brze reflekse, brzo čitanje... Slike govore sve!
3.A i učiteljica Vesna Požgaj (4.6.)
3.b i učiteljica Marija Klasić (17.5)
3.Š (kombinacija s 4.Š) i učiteljica Branka Leljak
Definitvno potvrđeno, učenici vole učenje kroz igru, inovativnost, različitost... Svima se svidjela nastava s knjižničarkom. A knjižničarka je ponosna na potencijalne istraživače, znanstvanike, čitače... Uz čitanje i igru rastemo kao sretni ljudi!
ENCIKLOPEDIJE I UČENICI 3. RAZREDA
Autor: Suzana Pracaić, 4. 6. 2024.
Svake godine, učenici 3. razreda u sklopu programa Knjižnično-informacijskog i medijskog odgoja i obrazovanja (KIMOO) upoznaju enciklopedije i svrhu korištenja takvih izvora znanja i informacija. Ove godine, nastava je održana s učenicima 3.a i učiteljicom Vesnom Požgaj, 3.b i učiteljicom Marijom Klasić te posebno s učenicima područnih škola: 3.š i učiteljicom Brankom Leljak (posjet knjižničarke područnoj školi) te 3.L i učiteljicom Katarinom Barlović (terenska nastava u matičnu).
Nastavni blok-sat odrađen je s knjižničarkom kao integracija s predmetom Hrvatski jezik. Naglasak je na razvijanju vještina samostalnog istraživanja i pronalaženja informacija koristeći se dječjim enciklopedijama, što doprinosi cjelokupnom profesionalnom i osobnom razvoju učenika.
Ključni pojmovi:
- Dječja enciklopedija: Izvor informacija prilagođen dobi učenika, dizajniran da potiče znatiželju i istraživačke vještine.
- Sadržaj/kazalo: Alati za lakše snalaženje u enciklopediji, omogućujući brže i efikasnije pronalaženje informacija.
- Abecedni red: Osnovni princip organizacije informacija u enciklopediji.
Obrazovni ishod:
- OŠ HJ C.3.1.: Učenik pronalazi podatke koristeći se različitim izvorima primjerenima dobi učenika.
Obrazovne zadaće (znanja, sposobnosti, vještine):
- Pronalaženje informacija: Učenici uče kako pronaći traženu informaciju koristeći se sadržajem i kazalom dječje enciklopedije.
- Osposobljavanje za služenje referentnom zbirkom: Učenici se uvode u korištenje referentnih zbirki poput enciklopedija, rječnika, i leksikona.
- Raznovrsni izvori informacija: Upoznavanje učenika sa širokim spektrom informativnih izvora radi proširivanja znanja.
- Imenovanje osoba i dijelova knjige: Učenici uče o važnim osobama za nastanak knjige (autori, urednici) i dijelovima knjige (naslovna strana, sadržaj, kazalo).
Odgojno-socijalizirajuće zadaće:
- Razvijanje samostalnosti: Učenici razvijaju sposobnost samostalnog traženja i pronalaženja potrebnih podataka, što doprinosi njihovoj sigurnosti i samouvjerenosti u nastupu.
- Timski rad: Potiče se rad u grupi, što razvija vještine suradnje i komunikacije.
- Navike samoobrazovanja: Učenici stječu navike stalnog učenja i istraživanja, što ih priprema za cjeloživotno obrazovanje.
- Posjećivanje knjižnice i čitanje: Razvija se navika redovitog odlaska u knjižnicu i ljubavi prema čitanju.
- Čuvanje knjiga: Učenici uče o važnosti pravilnog rukovanja knjigama, njihovom čuvanju od oštećenja, te pravilnom posuđivanju i vraćanju.
- Vrijednost knjiga: Učenici prepoznaju odgojnu, kulturnu i materijalnu vrijednost knjiga.
- Kultura ponašanja: Uče se pravilnom ponašanju u ustanovama kao što su knjižnice, što uključuje poštivanje pravila i normi tih institucija.
U konačnici, ovi zadaci i ciljevi imaju za cilj holistički razvoj učenika, poticanje njihovog intelektualnog rasta te pripremu za buduće obrazovanje i životne izazove.
Za realizaciju korišten je DOS pomoću kojeg su učenici saznali nove informacije, novo gradivo: https://view.genially.com/6642268f4788a400142834f3/horizontal-infographic-timeline-kimoo-3r-2024-karta-znanja-o-enciklopedijama koji je stavljen i u virtualne učionice kako bi učenici samostalno mogli pristupiti sadržaju.
Kao ponavljanje odigran je kviz pomoću aplikacije Kahoot!. Korišteni su tableti iz knjižnice. Učenici su se prvi puta susreli s tom aplikacijom. Kahoot! je jednostavan i intuitivan web alat namijenjen izradi i igranju kvizova. Ovaj interaktivni alat koristi elemente učenja kroz igru. Reakcije su bile pozitivne, jer osim što utvrđujemo gradivo, potičemo i natjecateljski duh te tako povećavamo motivaciju, razvijamo brze reflekse, brzo čitanje... Slike govore sve!
3.A i učiteljica Vesna Požgaj (4.6.)
3.b i učiteljica Marija Klasić (17.5)
3.Š (kombinacija s 4.Š) i učiteljica Branka Leljak
Definitvno potvrđeno, učenici vole učenje kroz igru, inovativnost, različitost... Svima se svidjela nastava s knjižničarkom. A knjižničarka je ponosna na potencijalne istraživače, znanstvanike, čitače... Uz čitanje i igru rastemo kao sretni ljudi!
Carnet priručnik za korištenje aplikacije Teams - učenici
Dodatne upute za učenike i učitelje-rad u virtualnim učionicama
Upute-slanje/primanje mailova i Office 365
Gaj, Gaj - Navek si naj - himna spot
Naša baština - Osnovna škola Ljudevit Gaj Krapina
Tragom Ljudevita Gaja, velikana zagorskog kraja
Dnevni tisak |
Važne stranice |
KRAPINA |