preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Ljudevit Gaj" Krapina

 > Naslovnica
 

ENCIKLOPEDIJE I UČENICI 3. RAZREDA

Autor: Suzana Pracaić, 4. 6. 2024.

Svake godine, učenici 3. razreda u sklopu programa Knjižnično-informacijskog i medijskog odgoja i obrazovanja (KIMOO) upoznaju enciklopedije i svrhu korištenja takvih izvora znanja i informacija.

Ove godine, nastava je održana s učenicima 3.a i učiteljicom Vesnom Požgaj, 3.b i učiteljicom Marijom Klasić te posebno s učenicima područnih škola: 3.š i učiteljicom Brankom Leljak (posjet knjižničarke područnoj školi) te 3.L i učiteljicom Katarinom Barlović (terenska nastava u matičnu).

Nastavni blok-sat odrađen je s knjižničarkom kao integracija s predmetom Hrvatski jezik. Naglasak je na razvijanju vještina samostalnog istraživanja i pronalaženja informacija koristeći se dječjim enciklopedijama, što doprinosi cjelokupnom profesionalnom i osobnom razvoju učenika.

Ključni pojmovi:

  • Dječja enciklopedija: Izvor informacija prilagođen dobi učenika, dizajniran da potiče znatiželju i istraživačke vještine.
  • Sadržaj/kazalo: Alati za lakše snalaženje u enciklopediji, omogućujući brže i efikasnije pronalaženje informacija.
  • Abecedni red: Osnovni princip organizacije informacija u enciklopediji.

Obrazovni ishod:

  • OŠ HJ C.3.1.: Učenik pronalazi podatke koristeći se različitim izvorima primjerenima dobi učenika.

Obrazovne zadaće (znanja, sposobnosti, vještine):

  1. Pronalaženje informacija: Učenici uče kako pronaći traženu informaciju koristeći se sadržajem i kazalom dječje enciklopedije.
  2. Osposobljavanje za služenje referentnom zbirkom: Učenici se uvode u korištenje referentnih zbirki poput enciklopedija, rječnika, i leksikona.
  3. Raznovrsni izvori informacija: Upoznavanje učenika sa širokim spektrom informativnih izvora radi proširivanja znanja.
  4. Imenovanje osoba i dijelova knjige: Učenici uče o važnim osobama za nastanak knjige (autori, urednici) i dijelovima knjige (naslovna strana, sadržaj, kazalo).

Odgojno-socijalizirajuće zadaće:

  1. Razvijanje samostalnosti: Učenici razvijaju sposobnost samostalnog traženja i pronalaženja potrebnih podataka, što doprinosi njihovoj sigurnosti i samouvjerenosti u nastupu.
  2. Timski rad: Potiče se rad u grupi, što razvija vještine suradnje i komunikacije.
  3. Navike samoobrazovanja: Učenici stječu navike stalnog učenja i istraživanja, što ih priprema za cjeloživotno obrazovanje.
  4. Posjećivanje knjižnice i čitanje: Razvija se navika redovitog odlaska u knjižnicu i ljubavi prema čitanju.
  5. Čuvanje knjiga: Učenici uče o važnosti pravilnog rukovanja knjigama, njihovom čuvanju od oštećenja, te pravilnom posuđivanju i vraćanju.
  6. Vrijednost knjiga: Učenici prepoznaju odgojnu, kulturnu i materijalnu vrijednost knjiga.
  7. Kultura ponašanja: Uče se pravilnom ponašanju u ustanovama kao što su knjižnice, što uključuje poštivanje pravila i normi tih institucija.

U konačnici, ovi zadaci i ciljevi imaju za cilj holistički razvoj učenika, poticanje njihovog intelektualnog rasta te pripremu za buduće obrazovanje i životne izazove.

Za realizaciju korišten je DOS pomoću kojeg su učenici saznali nove informacije, novo gradivo: https://view.genially.com/6642268f4788a400142834f3/horizontal-infographic-timeline-kimoo-3r-2024-karta-znanja-o-enciklopedijama koji je stavljen i u virtualne učionice kako bi učenici samostalno mogli pristupiti sadržaju.

Kao ponavljanje odigran je kviz pomoću aplikacije Kahoot!. Korišteni su tableti iz knjižnice. Učenici su se prvi puta susreli s tom aplikacijom. Kahoot! je jednostavan i intuitivan web alat namijenjen izradi i igranju kvizova. Ovaj interaktivni alat koristi elemente učenja kroz igru. Reakcije su bile pozitivne, jer osim što utvrđujemo gradivo, potičemo i natjecateljski duh te tako povećavamo motivaciju, razvijamo brze reflekse, brzo čitanje... Slike govore sve!

3.A i učiteljica Vesna Požgaj (4.6.)

   

3.b i učiteljica Marija Klasić (17.5)

   

3.Š (kombinacija s 4.Š) i učiteljica Branka Leljak

Definitvno potvrđeno, učenici vole učenje kroz igru, inovativnost, različitost... Svima se svidjela nastava s knjižničarkom. A knjižničarka je ponosna na potencijalne istraživače, znanstvanike, čitače... Uz čitanje i igru rastemo kao sretni ljudi!

 




Vijesti

ENCIKLOPEDIJE I UČENICI 3. RAZREDA

Autor: Suzana Pracaić, 4. 6. 2024.

Svake godine, učenici 3. razreda u sklopu programa Knjižnično-informacijskog i medijskog odgoja i obrazovanja (KIMOO) upoznaju enciklopedije i svrhu korištenja takvih izvora znanja i informacija.

Ove godine, nastava je održana s učenicima 3.a i učiteljicom Vesnom Požgaj, 3.b i učiteljicom Marijom Klasić te posebno s učenicima područnih škola: 3.š i učiteljicom Brankom Leljak (posjet knjižničarke područnoj školi) te 3.L i učiteljicom Katarinom Barlović (terenska nastava u matičnu).

Nastavni blok-sat odrađen je s knjižničarkom kao integracija s predmetom Hrvatski jezik. Naglasak je na razvijanju vještina samostalnog istraživanja i pronalaženja informacija koristeći se dječjim enciklopedijama, što doprinosi cjelokupnom profesionalnom i osobnom razvoju učenika.

Ključni pojmovi:

  • Dječja enciklopedija: Izvor informacija prilagođen dobi učenika, dizajniran da potiče znatiželju i istraživačke vještine.
  • Sadržaj/kazalo: Alati za lakše snalaženje u enciklopediji, omogućujući brže i efikasnije pronalaženje informacija.
  • Abecedni red: Osnovni princip organizacije informacija u enciklopediji.

Obrazovni ishod:

  • OŠ HJ C.3.1.: Učenik pronalazi podatke koristeći se različitim izvorima primjerenima dobi učenika.

Obrazovne zadaće (znanja, sposobnosti, vještine):

  1. Pronalaženje informacija: Učenici uče kako pronaći traženu informaciju koristeći se sadržajem i kazalom dječje enciklopedije.
  2. Osposobljavanje za služenje referentnom zbirkom: Učenici se uvode u korištenje referentnih zbirki poput enciklopedija, rječnika, i leksikona.
  3. Raznovrsni izvori informacija: Upoznavanje učenika sa širokim spektrom informativnih izvora radi proširivanja znanja.
  4. Imenovanje osoba i dijelova knjige: Učenici uče o važnim osobama za nastanak knjige (autori, urednici) i dijelovima knjige (naslovna strana, sadržaj, kazalo).

Odgojno-socijalizirajuće zadaće:

  1. Razvijanje samostalnosti: Učenici razvijaju sposobnost samostalnog traženja i pronalaženja potrebnih podataka, što doprinosi njihovoj sigurnosti i samouvjerenosti u nastupu.
  2. Timski rad: Potiče se rad u grupi, što razvija vještine suradnje i komunikacije.
  3. Navike samoobrazovanja: Učenici stječu navike stalnog učenja i istraživanja, što ih priprema za cjeloživotno obrazovanje.
  4. Posjećivanje knjižnice i čitanje: Razvija se navika redovitog odlaska u knjižnicu i ljubavi prema čitanju.
  5. Čuvanje knjiga: Učenici uče o važnosti pravilnog rukovanja knjigama, njihovom čuvanju od oštećenja, te pravilnom posuđivanju i vraćanju.
  6. Vrijednost knjiga: Učenici prepoznaju odgojnu, kulturnu i materijalnu vrijednost knjiga.
  7. Kultura ponašanja: Uče se pravilnom ponašanju u ustanovama kao što su knjižnice, što uključuje poštivanje pravila i normi tih institucija.

U konačnici, ovi zadaci i ciljevi imaju za cilj holistički razvoj učenika, poticanje njihovog intelektualnog rasta te pripremu za buduće obrazovanje i životne izazove.

Za realizaciju korišten je DOS pomoću kojeg su učenici saznali nove informacije, novo gradivo: https://view.genially.com/6642268f4788a400142834f3/horizontal-infographic-timeline-kimoo-3r-2024-karta-znanja-o-enciklopedijama koji je stavljen i u virtualne učionice kako bi učenici samostalno mogli pristupiti sadržaju.

Kao ponavljanje odigran je kviz pomoću aplikacije Kahoot!. Korišteni su tableti iz knjižnice. Učenici su se prvi puta susreli s tom aplikacijom. Kahoot! je jednostavan i intuitivan web alat namijenjen izradi i igranju kvizova. Ovaj interaktivni alat koristi elemente učenja kroz igru. Reakcije su bile pozitivne, jer osim što utvrđujemo gradivo, potičemo i natjecateljski duh te tako povećavamo motivaciju, razvijamo brze reflekse, brzo čitanje... Slike govore sve!

3.A i učiteljica Vesna Požgaj (4.6.)

   

3.b i učiteljica Marija Klasić (17.5)

   

3.Š (kombinacija s 4.Š) i učiteljica Branka Leljak

Definitvno potvrđeno, učenici vole učenje kroz igru, inovativnost, različitost... Svima se svidjela nastava s knjižničarkom. A knjižničarka je ponosna na potencijalne istraživače, znanstvanike, čitače... Uz čitanje i igru rastemo kao sretni ljudi!

 




CMS za škole logo
Osnovna škola "Ljudevit Gaj" Krapina / Trg Stjepana Radića 1, HR-49000 Krapina / os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr / ured@os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr
preskoči na navigaciju