"IGRAJMO SE GLAGOLJICOM!" ETWINNING PROJEKT
Autor: Suzana Pracaić, 30. 9. 2021.
Glagoljička kulturna baština već duže vrijeme zauzima značajno mjesto u prostoru odgoja i obrazovanja, a za njeno kvalitetno izučavanje potrebni su složeni kreativni pristupi zasnovani na istraživačkom procesnom učenju, strukturiranom pretraživanju informacija te učenja kroz igru i stvaralaštvo. Projekt "Igrajmo se glagoljicom (Upoznajmo stara pisma)" osmislile su Irena Bando (OŠ J. Truhelke Osijek) i Anita Drenjančević (OŠ Josipovac). Ove školske godine i mi smo se pridružili projektu s učenicima 6.b razreda.
ZAŠTO GLAGOLJICA U NAŠOJ ŠKOLI?!?
Hrvatskoglagoljska baština jedna je od najistaknutijih sastavnica hrvatskoga kulturnog identiteta. Zato je Sabor Republike Hrvatske odlučio da se 22. veljače obilježava kao Dan hrvatske glagoljice i glagoljaštva, u spomen na dan kad je 1483. otisnuta prva hrvatska knjiga, glagoljski "Misal po zakonu rimskoga dvora".
Ministarstvo kulture je krajem ožujka temeljem Zakona o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara utvrdilo da umijeće čitanja, pisanja i tiskanja glagoljice ima svojstvo nematerijalnog kulturnog dobra, te se na njega primjenjuje sustav mjera zaštite. (2014.)
O projektu "Igrajmo se glagoljicom": Glagoljička kulturna baština već duže vrijeme zauzima značajno mjesto u prostoru odgoja i obrazovanja, a za njeno kvalitetno izučavanje potrebni su složeni kreativni pristupi zasnovani na istraživačkom procesnom učenju, strukturiranom pretraživanju informacija te učenja kroz igru i stvaralaštvo. To se u ovom projektu nastoji postići integracijom više nastavnih predmeta, spajanjem stvarne i virtualne stvarnosti, te kreativnom korištenju IKT, učenjem kroz igru i likovnim radionicama...) te korištenjem Metode 3IKT (IKT kao sredstvo motivacije, IKT kao sredstvo prenošenja znanja i IKT kao sredstvo za prezentaciju i izradu digitalnog uratka).
Izučavanje važnosti starog hrvatskog (staroslavenskog) pisma ovim će projektom sumirati spoznaje i dati rezultate rada različitih zemalja te tako obraditi temu u širem slavenskom kontekstu."
Tako smo osmislili naš udio u projektu poštujući obrazovne ishode hrvatskog jezika i likovne kulture za 6. razred:
- OŠ HJ A.6.6. Učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest.
- prepoznaje hrvatska narječja i govore
- upoznaje se s pojmovima trojezičnosti (staroslavenski, starohrvatski i latinski) i tropismenosti (glagoljica, hrvatska ćirilica/bosančica, latinica) kroz hrvatsku povijest
- upoznaje se sa spomenicima hrvatske srednjovjekovne pismenosti i Prvotiskom
- OŠ HJ B.6.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta.
- oblikuje uratke u kojima dolazi do izražaja kreativnost, originalnost i stvaralačko mišljenje na temelju jezičnih vještina
- istražuje, eksperimentira i slobodno radi na temi koja mu je bliska
- snima fotografije prema motivima, snima kratke filmove (isječke), osmišljava kostime i scenografiju, organizira kvizove, oblikuje glagoljično pismo različitim likovnim tehnikama i stvara druge uratke prema vlastitoj zamisli
- OŠ LK A.6.3. Učenik u vlastitome izražavanju koristi tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija.
- Učenik digitalnim fotoaparatom (digitalni fotoaparat, pametni telefon, tablet) bilježi različite sadržaje služeći se znanjem o likovnom jeziku i ostalim likovnim pojmovima; zabilježene sadržaje interpretira u vlastitom vizualnom radu.
- Učenik se služi osnovnim funkcijama programa za obradu fotografije.
- Učenik izrađuje kraću animiranu formu tehnikom stop animacije.
Iz Kurikuluma
PREZENTACIJA:
Carnet priručnik za korištenje aplikacije Teams - učenici
Dodatne upute za učenike i učitelje-rad u virtualnim učionicama
Upute-slanje/primanje mailova i Office 365
Gaj, Gaj - Navek si naj - himna spot
Naša baština - Osnovna škola Ljudevit Gaj Krapina
Tragom Ljudevita Gaja, velikana zagorskog kraja
Dnevni tisak |
Važne stranice |
KRAPINA |