preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Ljudevit Gaj" Krapina

 > Naslovnica
 

DISEMINACIJA ETWINNING PROJEKTA "KNJIGA JE COOL"

Autor: Suzana Pracaić, 30. 3. 2023.

Knjižničarka Jasenka Marmilić iz OŠ "S. Košutić" Radoboj, osmislila je i pokrenula eTwinning projekt "Knjiga je cool!" koji je trajao od listopada  2022. do ožujka 2023. Njime smo obilježili, na još jedan poseban način, Mjesec hrvatske knjige 2022. te Europsku godinu mladih. Namijenjen je bio za učenike 5. - 8. razreda.

Uključili su se knjižničari najviše iz naše županije, ali i šire, kao projektni partneri. Tijekom projekta sudionici su sudjelovali u različitim poticajnim i kreativnim aktivnostima za poticanje čitanja i usvajanje čitateljskih vještina.

Bogatstvo ideja, aktivnosti i suradnje može se vidjeti u zajedničkoj prezentaciji koja je jedan od rezultata projekta i završni proizvod.

Najava projekta bila je objavljena 13.10.2022. na: http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=2260&mshow=290#mod_news

Cilj je bio potaknuti mlade na aktivno korištenje knjižnice i učvrstiti pozitivan odnos prema knjizi. Uz različite aktivnosti (zajedničko čitanje, kvizovi, kreativna upotreba web alata, online susreti) istražili smo i dokazali da je knjiga, bilo tiskana ili e-knjiga, cool.

Naš dio u zajedničkoj prezentaciji:

Suradnja između učitelja i knjižničara ključna je za postizanje ovih aktivnosti, a njihova dobra volja, motivacija i želja za inovacijama potiče nas da budemo kreativni, poduzetni i proaktivni kako bi nastavu učinili modernom i radosnom za učenike.

Hvala svima na pomoći u ostvarenju projekta!

Jedna od aktivnosti u projektu su bile preporuke za čitanje:

Tetka probisvjetka knjiga je poznatog pisca Davida Walliamsa. Preporučam vam ovu knjigu zato što ima vrlo napretih događaja i nikad se ne zna što slijedi. Puna je mašte i većinom smiješna. Ima puno izmišljenih riječi i riječi koje imitiraju zvukove. Ako volite napete knjige pune ilustracija, ova je knjiga za vas! (Marta. Ž., 6.c)

Želite li imati uzbudljive ljetne praznike, s knjigom Priče s plaže Pauline P. ćete ih svakako imati jer je to odlična knjiga za ljeto. Pođite u pustolovine s Paulinom, njezinom majkom i prijateljima koje je upoznala na moru. Nasmijte se zgodama na putu do mora. Uživajte u ovoj knjizi na sljedećim ljetnim praznicima. I ne zaboravite - Mašta može svašta!! (Franka I., 6.c)

Ivana Šojat: Oblak čvoraka - Ovo djelo ostavilo je trag u meni, zapravo u mom srcu. Shvatila sam da promatrač nasilja, odnosno onaj koji gleda kako se nekog maltretira, nije ništa bolji od samog vršitelja nasilja. Danas utjehu obično pronalazimo u ekranima, hrani i brojnim ovisnostima. Ova djevojčica (glavni lik) našla je utjehu u knjizi i to ne samo jednoj. Ona se poistovjetila s likovima iz djela Starac i more (osjeća se odbačeno i ne voli sebe samo zbog mišljenja drugih), Galeb Jonathan Livingston (ne može se boriti protiv svog najvećeg problema) i Dnevnik Anne Frank (djevojčica osjeća bol zato što zna koliko se teško boriti protiv nepravde), ne razumije zašto je patnja 'rezervirana' za dobre ljude i to u najvećem i najbolnijem obliku te se tako poistovjećuje s likom.
Preporučila bih ovo djelo svakom tko se osjeća odbačeno, iskorišteno, onomu tko vrši bilo kakav oblik nasilja pa i promatraču sukoba i nasilja. Ovo djelo poručuje da za svaki problem postoji rješenje ili više njih te govori o važnosti mentalnog zdravlja djece i mladih. (Dora S., 7.b)

 

Zajednička aktivnosti s učenicima OŠ A. Cesarca: 

https://padlet.com/gordanagregurovic/uz-valentinovski-online-susret-krapinskih-kola-gx2c9kazlu5eouky

 

Sve aktivnosti:

 

U medijima (Glas Zagorja)

 

 

Osvrt

Čitanje povećava emotivnu inteligenciju i toleranciju, razvija maštu, kritičko promišljanje, obogaćuje rječnik... Puno je različitih emocionalno-spoznajnih, stručnih i korisnih razloga za poticanje čitanje, ali jednako tako je važno čitanje koje razvija samosvijest, samopouzdanje i vrijednosti koje nisu uvijek mjerljive, vidljive, ali su dugoročno važne za kvalitetu života pojedinca i opće dobro zajednice. Stručni suradnici knjižničari pridonose razvoju kulture čitanja različitim poticajnim i kreativnim aktivnostima za poticanje čitanja i usvajanje čitateljskih vještina. Timskim radom obogaćuju svoj rad i doprinose kvaliteti učenja i škole, u razvoju kompetencija važnih za 21. stoljeće.

U ostvarenju projekta korištene su različite metode rada u poticanju čitanja (učenje temeljeno na projektu, iskustveno učenje, kombinirano učenje, gamifikacija, demonstracija), frontalni rad, skupni rad, rad u paru...

Sve aktivnosti i sadržaji ostvareni su u korelaciji i integraciji s različitim predmetima (bilo hrvatski jezik, priroda i društvo, likovna kultura, povijest, geografija...) na nastavi ili u sklopu projekta.
Učenici su prije svega čitali, bilo određene tekstove ili po slobodnom izboru. Na temelju pročitanog izrađivali su plakate, prezentacije, igrali i stvarali kvizove, pisali sastavke, intervjue, pjesmice, činkvine, izrađivali čestitke..
Ovo mi je vrlo lijepo i korisno iskustvo.
O projektu sam pisala članke na mrežnoj stranici škole, slala tekstove na različite online portale (Sjever.hr, Školski portal, Facebook...), novine (Školske novine, Glas zagorja..) i društvene mreže.

Smatram da sam svojim aktivnostima obogatila ovaj projekt i pokazala što se sve ostvarilo u našoj školi povodom Europske godine mladih. Ispunjena sam ponosom i srećom kada vidim koliki je rad iza mene. Dijelim sreću i ponos sa svim sudionicima projekta jer se samo tako može učiti i razvijati, širiti svoje mogućnosti i horizonte. Uistinu svijet postaje malo selo u kojem možemo zajedno stvarati i živjeti.




CMS za škole logo
Osnovna škola "Ljudevit Gaj" Krapina / Trg Stjepana Radića 1, HR-49000 Krapina / os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr / ured@os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr
preskoči na navigaciju