eTwinning projekt "IGRAJMO SE GLAGOLJICOM!"
Autor: Suzana Pracaić, 20. 5. 2022.
Koordinatorice ovog eTwinning projekta su knjižničarke Irena Bando (OŠ J. Truhelke Osijek) i Anita Drenjančević (OŠ Josipovac). Osmislile su projekt kojem je osnovni cilj popularizacija glagoljičke kulturne baštine osvještavanjem važnosti kulturnog i nacionalnog identiteta i zajedničkog korijena i povezanosti slavenskih naroda. Aktivnosti i sadržaji ostvareni su pod vodstvom knjižničarke Suzane Pracaić, a u korelaciji i integraciji s hrvatskim jezikom i likovnom kulturom na nastavi ili u sklopu projekta. Hvala kolegicama Meliti Podgajski i Karli Horvat na suradnji u ostvarenju projekta. Zajednička e-knjiga koju je izradila Anita Drenjančević može se prolistati i pročitati na poveznici: "IGRAJMO SE GLAGOLJICOM!" Kako su naši učenici bili kreativni možete vidjeti u prezentaciji Igrajmo se glagoljicom! A kako su naši učenici 6.b razreda vrednovali projekt može se pročitati na zajedničkom panou: PADLET
Sudjelovanje u projektu smo najavili na: http://www.os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr/?news_hk=1&news_id=2386&mshow=290#mod_news
Hrvatskoglagoljska baština jedna je od najistaknutijih sastavnica hrvatskoga kulturnog identiteta. Zato je Sabor Republike Hrvatske odlučio da se 22. veljače obilježava kao Dan hrvatske glagoljice i glagoljaštva, u spomen na dan kad je 1483. otisnuta prva hrvatska knjiga, glagoljski "Misal po zakonu rimskoga dvora".
Ministarstvo kulture je krajem ožujka temeljem Zakona o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara utvrdilo da umijeće čitanja, pisanja i tiskanja glagoljice ima svojstvo nematerijalnog kulturnog dobra, te se na njega primjenjuje sustav mjera zaštite.
Glagoljička kulturna baština već duže vrijeme zauzima značajno mjesto u prostoru odgoja i obrazovanja, a za njeno kvalitetno izučavanje potrebni su složeni kreativni pristupi zasnovani na istraživačkom procesnom učenju, pretraživanju informacija te učenja kroz igru i stvaralaštvo. To se u ovom projektu nastoji postići integracijom više nastavnih predmeta, spajanjem stvarne i virtualne stvarnosti te kreativnom korištenju IKT-a.
U obrazovnom smislu cilj je razvoj suvremenih kreativnih pristupa poučavanja koji potiču motivaciju za istraživanje te povezuju sadržaj s učeničkim interesima (korištenje računala, aplikacija, tableta, mobitela...).
Također je cilj razmjena ideja u svrhu razvoja kreativnosti te konstruktivno spajanje izvorne i virtualne stvarnosti.
Cilj je upoznati učenike s mogućnostima kreativne uporabe IKT te ih osposobiti za efikasnu primjenu aplikacija i web alata u obrazovne svrhe.
Projekt smo ostvarili u dijelu kreativnosti i stvaranja glagoljičkih inicijala. Ima još elemenata na kojima smo trebali raditi i razvijati suradnju. Učenici su upoznati o širini projekta, ali nisu osobno sudjelovali na portalu eTwinninga. Najvažnije mi je da su učenici bili sretni i da smo njima širili horizonte.
Poveznice na realizaciju projekta su:
MREŽNE STRANICE HRVATSKOG JEZIKA I KNJIŽEVNOSTI - NASTAVA KIMOO (8.2. DAN SIGURNIJEG INTERNETA)
MJESEC HRVATSKOG JEZIKA ZAVRŠILI SMO "IGRANJEM S GLAGOLJICOM"
Carnet priručnik za korištenje aplikacije Teams - učenici
Dodatne upute za učenike i učitelje-rad u virtualnim učionicama
Upute-slanje/primanje mailova i Office 365
Gaj, Gaj - Navek si naj - himna spot
Naša baština - Osnovna škola Ljudevit Gaj Krapina
Tragom Ljudevita Gaja, velikana zagorskog kraja
Dnevni tisak |
Važne stranice |
KRAPINA |