'RAZREDNA NASTAVA' OBILJEŽILA 2.2. SVJETSKI DAN ČITANJA NAGLAS
Autor: Suzana Pracaić, 2. 2. 2022.
Čitanje naglas razvija vještinu slušanja, obogaćuje rječnik, razvija razumijevanje za društvene probleme i čimbenik je budućeg uspješnog razvoja djeteta. Čitajmo djeci naglas gdje god i kad god stignemo čime podržavamo i nacionalnu kampanju “Čitaj mi!” (ČITANJE NAGLAS). Svjetski dan čitanja naglas obilježava se od 2010. godine, 2. veljače, a nastao je na inicijativu Svjetske organizacije LitWorld. Taj dan trebao bi pokazati svijetu kako pravo na čitanje i pisanje pripada svima. Djeca i odrasli širom svijeta, slaveći moć riječi kreiraju društvo koje će omogućiti svakom, baš svakom djetetu pravo na obrazovanje te pristup knjigama i tehnologiji. Učiteljice razredne nastave obilježile su Svjetski dan čitanja naglas sa svojim učenicima. No, njima to nije samo jedan dan u godini, nego je čitanje naglas sastavni dio svakodnevnog rada s djecom. PORTAL SJEVER.HR
Cilj je poticati roditelje i druge odrasle da s čitanjem naglas djetetu započnu već od njegova rođenja kako bi čitanje postalo dijelom svakodnevnog ugodnog druženja roditelja i djece, te kako bi se stvorila posebna emocionalna veza između djeteta i odrasle osobe koja mu čita.
LitWorld (u slobodnom prijevodu Pričosvijet) je 2010. osnovao Svjetski dan čitanja naglas kao priliku da ljudi širom svijeta proslave radost čitanja naglas i zalažu se za pismenost kao temeljno ljudsko pravo koje pripada svima. Tijekom posljednjih deset godina, Svjetski dan čitanja naglas razvio se u globalni pokret milijuna čitatelja, pisaca i slušatelja iz zajednica širom svijeta koji se okupljaju kako bi odali počast radosti i moći čitanja i dijeljenja priča i nastavili proširivati definiciju i opseg globalne pismenosti.
Čitajte naglas, naravno, i starijoj djeci, oni to jako vole. A i sebi, zašto ne!
(preuzeto s https://bnm-portal.com/svjetski-dan-citanja-naglas-2-veljace-2022/)
KAKO JE TO BILO U NAŠOJ ŠKOLI?!
3.C
Učenici 3.c razreda su sudjelovali u radionici 'Ptica duše' koju je osmislila knjižničarka Suzana, a tijekom koje su slušali, čitali te se literarno i likovno izražavali. Djeci je pročitana poetična priča Michaela Snunita Ptica duše, slikovnica koja je sastavni dio fonda knjižnice. Može se pročitati i na:
Nakon poslušane priče, razgovora o djelu, svi učenici su čitali naglas.
Nakon čitanja naglas, marljivo su prionuli na literarno i likovno stvaranje. Pisali su akronime te crtali vlastite ptice duše, a kakvi su radovi, objavit ćemo naknadno.
1.A
Iako još nisu naučili sva slova, prvašići s učiteljicom Vesnom Požgaj prionuli su na posao čitanja naglas:
1.B
U 1.b razredu uz učiteljicu Mariju Klasić, čitala se lektira Pale sam na svijetu (Jens Sigsaard):
1.L
U čitanje naglas uključili su se i hrabri prvašići iz područne škole Lepajci s njihovom učiteljicom Katarinom Barlović:
2.B
Učenici 2.b učili su pisati pisano slovo Đ, ali uz čitanje priče 'Snježni kristalići' s učiteljicom Tatjanom Horvat:
3.A
Kod učiteljice Vesne Presečki i učenika 3.a čitalo se '100 na sat':
4.A
Učenici 4.a i učiteljica Dušanka Jakopović jedva su dočekali da se vrate u školu nakon nastave na daljinu. Njih čeka puno čitanja naglas:
4.B
Četvrtaši su već pravi čitači, ali i recitatori. Učiteljica Anica Poslon vodi i izvannastavnu aktivnosti Recitatori, gdje se uistinu lijepo čita naglas:
4.Š
U aktivnost čitanja naglas, uključila se i područna škola Donja Šemnica i učenici 4.š s učiteljicom Kornelijom Hršak:
Čitali su svi – od prvašića do četvrtaša, u matičnoj i područnim školama, svaki u svom razredu prema svom planu. Fotografiralo se, ali i snimalo video-zapise. Učiteljice su marljivo pratile, poput pravih izvjestitelja s aparatima, učenička postignuća.
Video-zapisi će biti naknadno stavljeni...
Carnet priručnik za korištenje aplikacije Teams - učenici
Dodatne upute za učenike i učitelje-rad u virtualnim učionicama
Upute-slanje/primanje mailova i Office 365
Gaj, Gaj - Navek si naj - himna spot
Naša baština - Osnovna škola Ljudevit Gaj Krapina
Tragom Ljudevita Gaja, velikana zagorskog kraja
Dnevni tisak |
Važne stranice |
KRAPINA |