preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Ljudevit Gaj" Krapina

 > Naslovnica
 

FINALE LITERARNOG NATJEČAJA "ZAŠTO VOLIM SVOJU ŠKOLSKU KNJIŽNICU"

Autor: Suzana Pracaić, 17. 6. 2019.

Zadnji dan nastave, u petak, 14. lipnja konačno je realizirana svečanost proglašenja najboljih radova literarnog natječaja "Zašto volim svoju školsku knjižnicu?!" koji je bio raspisan u listopadu, Međunarodnom mjesecu školskih knjižnica ISLM, ali zbog odsustva knjižničarke (od prosinca), završnica je ostvarena tek sada. 

Najbolje radove proglasila je naša bivša učiteljica hrvatskog jezika, gđa Đurđa Kolak kao predsjednica povjerenstva.

Na natječaj je bilo prijavljeno 49 literarnih radova koje su prijavile: učiteljica 2.a Vesna Požgaj (11 radova) te učiteljice hrvatskog jezika Andreja Klasić (5 radova), Mira Benc (14 radova) i Jasna Leljak (19 radova) učenika od 5. do 8. razreda. 

O rezultatima natječaja pročitajte u Više...

FOTOGRAFIJE

Svake godine, od 2008. godine kada je mjesec listopad proglašen Međunarodnim mjesecom školskih knjižnica, taj mjesec ima određenu temu, moto, a ovogodišnji je bio "Zašto volim svoju školsku knjižnicu?!" Da bi ga obilježili na nov, poseban, kreativan način, ove godine je školska knjižnica/knjižničarka Suzana Pracaić raspisala literarni natječaj pod istoimenim naslovom.

   

Na početku svečanosti proglašenja najboljih radova, prisutne je pozdravila knjižničarka Suzana Pracaić uz ispriku što su učenici morali čekati cijelo 2. polugodište da bi saznali kako su ocijenjeni za svoj rad. 

Na natječaj je bilo prijavljeno 49 literarnih radova učenika 2.a i 5. - 8. razreda te su se svi odazvali na svečanost, koju su svojim prisustvom uveličale i ravnateljica Dragica Belošević i pedagoginja Božica Horvat. Gđa Kolak obratila se skupu sa zahvalom što je i dalje uključena u 'život škole' te je dala kratko objašnjenje o izboru, kriterijima, pohvalila je sve, izdvojila citate koji su je posebno dojmili...

  

Teško je bilo odabrati najbolje, jer svi radovi su na svoj način bili posebni i zaslužili su nagradu. Bilo je tu pjesmica, s rimom, u stihu, sastavaka, promišljanja, jedan i na kajkavskom... No, odabir i izbor je bio sljedeći:

Glavne nagrade:

1. Zašto volim svoju knjižnicu - PATRIK HALUŽAN, 2.A
(„Volim čitati. Volim ja i puno pričati, ali čitanje mi je ipak draže...“)
   
 
2. Avanture u školskoj knjižnici - MARIJA BREZAK, 8.B  
(„Bio je topao jesenji dan. Tek bi blagi vjetrić zanjihao žuto lišće...“)
 
3. Zašto volim svoju školsku knjižnicu – TEA POSLON, 7.A
(„Knjižnica. Prva stvar koju većina mojih vršnjaka povezuje s knjižnicom je lektira...“)
 
4. Zašto volim svoju školsku knjižnicu – IVONA HEROUT, 7.B 
(„Šapat knjige u tišini.                                                                         
Poput lišća jesenjega...)
   
 
Autori najboljih radova, pročitali su svoja djela te primili nagrade: knjigu i Pohvalnicu koju je izradila knjižničarka. Za utješne nagrade pobrinula se 'Školska knjiga' te je šestero učenika nagrađeno vrećicom i Pohvalnicom.
 
Utješne nagrade, ostali izabrani radovi:
1. Zašto volim svoju knjižnicu - JAKOV POKUPEC, 2.A 
(„Volim svoju knjižnicu,
   jer je puna knjiga...“)
2. Zašto volim svoju školsku knjižnicu - VEDRAN VODOLŠAK, 5.A 
( „Volim svoju školsku. U njoj posuđujem legende, bajke, mitove, romane...)
   
3. Knjižnica - LARA HARAMINA, 8.B 
(„Postoji nešto što djeca vole,
  Postoji nešto što knjižnica se zove...“)
4. Zašto volim svoju školsku knjižnicu – LARA OBADIĆ, 6.A 'moja šapica'
(„Školska knjižnica je jedno od najomiljenijih mjesta u našoj školi...“)   
5. Knjižnica – MILA MAŠIĆ, 6.D 
(„Celji školski den je dobre prešel...)
   
6. Zašto volim svoju školsku knjižnicu – PETRA ŽNIDARIĆ, 5.B 
(„Nakon školskog sata,                                
Nakon četrdeset pet minuta...“)
 
Svi ostali učenici, sudionici natječaja primili su Pohvalnicu od predsjednice povjerenstva i bookmarker za uspomenu na taj događaj. 
 
Na kraju događaja, svima se obratila ravnateljica te ih pohvalila za trud, rad i poželjela još takvih uspjeha nakon čega je krenulo čašćenje s grickalicama i slatkišima...
 
Učiteljicama su dodijeljene Zahvalnice, baš kao i gđi Kolak, kojoj se obratio Patrik i zahvalio na posebnom sudjelovanju, uz prikladni dar.
   
 
 
Fotografije imamo zahvaljujući medijskoj skupini škole, Iri i Ivi te učiteljici Vesni. A da ova priča nema kraj, najavljeno je izdanje Zbornika koji ćemo objaviti sljedeće školske godine.
Citati koji slijede (knjižničarkin izbor, istaknuti na crvenom plakatu), samo su dio bogatih, lijepih misli o knjižničarki, knjigama, čitanju i školskoj knjižnici...
 

Volim čitati. Volim ja i puno pričati,

ali čitanje mi je ipak draže. (Patrik H., 2.a)

 

Knjižničarka je sve to promatrala i smješkala se prisjećajući se svoje mladosti: 'Netko se zaljubio?'. (Marija B, 8.b)

 

Knjižnica je za mene neki drugi svijet. Nije to svijet tjeranja na čitanje knjiga. To je svijet mašte i bogaćenja naših rječnika. (Tea P., 7.a)

 

Lijepo je u knjižnicama biti.

[Knjige me vode stazama svojim].

Tu se priče mogu skriti.

[Zar nije i ovdje kao u bajci?]                                                   

(Ivona H., 7.b)

 

Volim svoju knjižnicu,

jer je puna knjiga.

Kada uđem u nju,

nestane sva moja briga.

(Jakov Po., 2.a)

 

Uzmem zdjelicu ukusnih slatkiša i čašu limunade, ušuškam se u toplu dekicu i počnem čitati. Dok čitam, osjećam kao da sam u knjizi. 'Riječi su najneiscrpniji izvor magije'. (Vedran V., 5.a)

 

Postoji nešto što djeca vole.

Postoji mjesto što knjižnica se zove.

Knjižnica, srce je naše škole

i zato je djeca najviše vole.

(Lara H., 8.b)

 

… No, najprije je volim zbog drage, ljubazne, uvijek nasmijane knjižničarke, gospođe Suzane Pracaić koja uvijek sluša štogod da je bilo, daje podršku svima, vrlo je strpljiva, ali i pravedna... Gđa Suzana jako je zabavna i maštovita, puna je ideja i 'zrači' pozitivom. Sve se nekako svede na dobro uz nju. (Lara O., 6.a)

 

Celji školski den je dobre prešel, sve dok vučiteljica ni rekla da morame posuditi lektiru. Gda sem te čula, pal mi je mrak na oči. Došle mi je da se tam z stolca zrušim od muke. Pak bu me mati morala tirati da čitam. I tak ja pod odmorem dojdem pred vrata knjižnice. Kad prejdem prek tog praga, nema povratka, bila bum zaglavljena z neku dosadnu knjigu mesec dan. Ke se tuj more?! (Mila M., 6.d)

 

Nakon školskog sata,

nakon 45 minuta rata,

slijedi odmor od briga

i carstvo knjiga.

Odgovor je sada tu i piše u dnu:

Volim svoju knjižnicu

jer u njoj ima svašta,

samo reci što želi tvoja mašta.                                                 

(Petra Ž., 5.b)

 

Jako mi je drago da mogu pisati o knjižnici jer mi je to najdraža prostorija. Ili kad sam bila bolesna, svidjelo mi se kako mi je knjižničarka slala knjige da ih mogu čitati i uživati u njima. (Ela J., 2.a)

 

U mojoj školi ima jedna školska knjižnica. Ja volim svoju knjižnicu jer u njoj uvijek nađem knjigu koja mi je potrebna. (Fran G., 2.a)

 

Ima zanimljivih knjiga koje me okrenu naopako. (Jan P., 2.a)

 

Veselim se svaki puta kada idem u knjižnicu i posudim novu knjigu. (Nola H., 2.a)

 

U knjižnici radi jedna teta knjižničarka. Ona je jako dobra i uvijek mi pomogne. Kada dođem u knjižnicu, jako sam sretan (Mihael F., 2.a)

 

Moja knjižnica ima veliko blago koje treba čuvati. (Matej Š., 2.a)

 

No, nisu samo knjige ono što volim u knjižnici, nego i razne radionice i događanja, i knjižničarka koja nam uvijek pomaže kod odabira knjige. (Jakov Pu, 2.a)

 

Iz knjiga mogu svašta naučiti. Što više čitam, to sam pametniji. (Arian H., 2.a)

 

Školska knjižnica je mirni kutak naše škole, zato često u njoj potražim svoj mir i ujedno pročitam neku zanimljivu knjigu. (Lara B., 2.a)

 

Enciklopedije, basne, bajke

i sadržaji razni,

zbog toga njezini prostori

nikad nisu prazni. (Petra R., 5.c)

 

Duše satkane od riječi…

dišu i žive u knjižnici…                                                                    

(Marta H., 7.b)

 

Drago mi je što naša škola (OŠ Ljudevita Gaja) ima knjižnicu. Meni je vrlo korisna i naravno lijepa (Maja Kv., 5.b)

 

U knjižnici nikad nećemo naučiti ništa loše, uvijek ćemo naći zabavne sadržaje i potrebne podatke, naučit ćemo nešto novo.. i zato ja volim školsku knjižnicu (Petra Po, 6.a)

 

U toj prekrasnoj prostoriji osjećam se ugodno, jer tamo često sjedim i razmišljam ili čitam neku zanimljivu knjigu, a često znam i crtati neke crteže jer je u knjižnici mirno i tiho. (Nikolina R., 7.a)

 

Svaki puta kada uđem u našu školsku knjižnicu, naša gospođa knjižničarka uvijek nešto čita i baš je pravi primjer nama djeci. (Filip Č, 6.a)

 

Školska knjižnica nije samo prostorija u kojoj se posuđuju knjige, to je mjesto koje je uvijek aktivno, tamo se održavaju razne radionice, natjecanja i ostala zanimljiva događanja. Školska knjižnica ne bi bila školska knjižnica bez naše knjižničarke Suzane Pracaić. Ona uvijek izrađuje neke plakate vezane za književnost, kulturu i školu koji su na kraju jako kreativni i prekrasni. Ti plakati ne služe samo za ukras, nego nas obavještavaju o važnim događajima, npr. o Tjednu kajkavske kulture, književnom susretu, Danima kruha i sl. (Lucija P., 6.a)

 

Jedan jedini razlog zašto ne volim školsku knjižnicu je taj što jednom radi na mojoj smjeni, a jednom suprotno pa ne mogu svaki dan ići u knjižnicu i odmoriti živce (Karolina S., 6.d)

 

Najviše volim ići u školsku knjižnicu jer mi je bliža. Kada su neki književni susreti ili događaji, to se uvijek odvija u našoj knjižnici. (Jana S., 6.a)

 

Školska knjižnica je mjesto puno zabave, igre i radosti. Osim što posuđujemo knjige za lektiru, tamo možemo pronaći mnogo zanimljivih i zabavnih sadržaja. (Leona O., 7.a)

 

…Ubrzo sam shvatila da su knjige nešto više od skupa ili kolekcije pisanih, tiskanih, ilustriranih ili praznih listova. Knjižnica me potaknula na više čitanja te sam tako, radi knjižnice napredovala u čitanju. Knjižnica je majka knjigama o kojima se treba doživotno brinuti. (Katja H., 6.d)

 

Školska knjižnica nije samo prostorija puna knjiga. Knjižnice su mnogo više od toga. Svatko u knjižnici može pronaći odgovarajuću knjigu za sebe koja će mu se sviđati onoliko koliko njegova/njezina simpatija. (Tena K., 7.a)

 

U današnje doba tehnologije, mladi sve više pokušavaju naći preko interneta pa tako i čitati knjige. Za razliku od takvih, ja volim držati knjigu u rukama dok čitam i zbog toga volim knjižnicu. (Sonny G., 6.d)

 

Ja jako volim čitati pa je knjižnica pravo mjesto za mene. Knjižnica i ja smo poput prijateljica. Volimo se družiti i zajedno uživati u čitanju. (Lana F., 6.a)

 

Tako je mala, a milijun slova, riječi i rečenica skriva. Svaka knjiga čeka svoj red i priča svoju priču. (Erika G., 8.b)

 

U nju zalazi skoro svaka djevojčica,

dječak, a i druga lica,

kojima je čitanje lako,

kojima čitanje nije besmislica.                                                   

(Dorotea D., 7.c)

 

U knjižnici ponekad imamo nastavu hrvatskoga jezika i čini mi se kao da tada posebno oživi. Sve su knjižnice lijepe na svoj način, ali meni je moja najljepša. (Lara B., 5.a)

 

Kao da zna da smo mi, maleni školarci, često umorni i zato je tu za nas, spremna nam pružiti odmor, mir i druženje. (Tara K., 5.a)

 

I zato volim knjižnicu svoju,

ona rješava školsku paranoju.

Sreća tu se mjeri u velikom broju,

a izliječi i neuzvraćenu ljubav koju.                                        

(Antonio P., 8.b)

 

Što je škola bez knjižnice?

Što je knjižnica bez knjižničarke?

Ta pitanja ne postavlja svatku,

neki knjige shvaćaju olako.

(Ira B., 7.c)

 

Moja školska knjižnica je manja, ali je puna znanja. Osim što volim čitati knjige, lijepo mi je sjesti na stolicu puno udobniju od one u učionici. (Diana P., 5.a)

 

Volim knjižnicu i riječi svakako,

al' neću skrivat, i knjižničarku dragu.

Osmijeh na licu ne skriva ionako,

bez nje, knjižnica bi nestala u tragu.                                 

(Martina C., 7.c)

 

Kada zakasnimo s vraćanjem knjige, često nam oprosti i ne naplati zakasninu. Volim svoju knjižnicu i, iako je mala, u mom je srcu velika. (Ema N., 5.a)

 

Knjige su moj bijeg od stvarnosti, one mi pomažu kad sam tužna, kad mi je dosadno i kad trebam zaboraviti na svijet oko sebe, barem nakratko. Taj moj bijeg ne bi bio moguć da nema školske knjižnice koja čuva svo to blago. (Ema K., 8.b)

 

Školska me knjižnica uvijek privlačila. Prvim ulaskom u školu, ugledala sam tu prostoriju. Privukao me miris knjiga. (Sara C., 8.b)

 

Zašto volim svoju školsku knjižnicu? To me često mnogi pitaju. Zašto? Samo je jedno. Zato. Ja ju volim! Volim knjižnicu jer mi je prijateljica. (Hana B., 5.a)

 

Neki dolaze zbog knjiga, neki zbog prijatelja ili različitih društvenih igara. Kad je knjižnica prazna, često mi se čini da knjige međusobno razgovaraju. Mislim da je i njima dosadno kad nema učenika (Kris K., 5.a)

 

Knjižnica je kao kutija bombonijere, a knjige kao bomboni. Nikad ne znaš koji ćeš dobiti. Neki misle da je knjižnica samo mjesto za posudbu knjiga. Jako se varaju. Moja je knjižnica kao škrinja puna blaga. (Petar H., 5.a)

 

Svaki put kada otvorim knjigu, ulazim u jedan novi, drugačiji svijet; svijet mašte i pustolovina. Svijet u kojem je sve moguće. (Sara H., 5.a)

 

Knjižnica za mene nije samo prostorija. Ona je mjesto gdje se rađa ljubav i inspiracija. (Laura Č., 5.a)

​Ovo je razlog zašto JA (knjižničarka) volim svoju školsku knjižnicu! :)




CMS za škole logo
Osnovna škola "Ljudevit Gaj" Krapina / Trg Stjepana Radića 1, HR-49000 Krapina / os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr / ured@os-ljudevit-gaj-kr.skole.hr
preskoči na navigaciju